Matdagbok 19 februari

Publicerat 2014-02-19 22:48:21 | i kategori Mat, Matdagbok,

Jag har ätit alldeles för dåligt sista tiden! Ibland bara struntar jag i att äta middag, vilket resulterar i finn crisp-frosseri. Och äter choklad. Och då inte enbart den fina sorten. Jag gör några försök med att skärpa till mig, men jag orkar liksom inte med den ansträngningen. Mitt största fokus ligger liksom på att överleva, för det här nya livet är inte alltid så lätt och glatt... Visserligen går det lättare att överleva med bra kost, för jag mår bättre då. Men idag har jag faktiskt äntligen bara ätit bra mat! Och det var tack vare att jag hade telefonpass på jobbet när det utlovades hemgjord äppelpaj. Annars hade jag suttit där och frossat, på samma sätt som igår och i förrgår när det bjöds på en sagolikt god morotskaka!!
 
Vad har jag då ätit idag?
 
Dagen inleddes med en fett-te, med 25 g smör och 1 msk kokosfett. En gammal favorit som det var länge sen jag drack!
 
Lunchen intogs på Delicerano. En auberginegratäng med mozzarella. Och prosciutto. Skönt med matställen som har LCHF-lunch utan att man måste beställa special!
 
Till middag åt jag blandfärsbiffar med parmesan. Och parmesanpanerad aubergine. Och stekt grönkål. Gott!
 
Nu ikväll var jag dels hungrig och dels stolt över att det gått en hel dag, så jag gjorde mig en portion kokosgröt med bär och mandelsmör. Mycket smaskigt! Och tog ett ägg också faktiskt!
 
Imorgon ska jag iväg och träna spinning på lunchen! Träning har den effekten på mig, förutom allmänt välmående, att jag lättare sköter kosten. Men det har blivit extra svårt nu, när jag inte har samma möjlighet till barnvakt som förut att komma iväg. Men ett lunchpass i veckan ska jag åtminstone försöka fortsätta med!
Postat av: Theresia Eriksson

Jag vet exakt hur du känner, jag har väldigt svårt för att följa måltider under vissa perioder. Om jag hoppar en bra middag äter jag skit på kvällen, det blir som en kompensation. Bilderna du la upp är verkligen fina! Lycka till, du kommer klara detta galant! :)

Svar: Tack Theresia!
Angelica

2014-02-20 @ 15:15:19
URL: http://greenscreen.blogg.se/
Postat av: Catharina

Du är så duktig som kämpar! Det är inte lätt att fixa maten, när det är jobbigt runt omkring...Du gör så gott du kan!

Stooor styrkekram <3<3<3
C

Svar: Tack snälla du för peppet! <3
Angelica

2014-02-20 @ 22:10:43
URL: http://www.lycka33.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: