Chokladkräm med grädde och hallon

Publicerat 2012-08-31 15:41:30 | i kategori Alla recept, Godsaker,


Min misslyckade topping från igår blev en härlig efterrätt idag. Som jag åt till mellanmål... ;-)
 
Chokladkräm 4 port
125 g philadelphiaost
0,5 dl vispgrädde
50 g mjukt smör
3,5 msk kakao
2 msk sukrin melis
0,5 tsk vaniljpulver
2 tsk hasselnötssmör
1 dl hallon
 
Blanda ihop allt med en elvisp. Häll upp i skålar och låt kallna i kylskåp åtminstone några timmar. Servera med vispgrädde och hallon.
 
Jag hade inte hällt upp krämen innan utan tog från skålen med sked, ni kan nog få det snyggare! :-)
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Ser ut som en jättegod dessert/mellanmål! Kul att du gjorde något av toppingen!

Svar: Ja, toppingen var god, jag tyckte bara inte att den passade på chokladmuffisen! :-)
Angelica

2012-09-01 @ 11:08:44
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Petra Ek

Det där både ser och låter gott! Måste prova omgående! Ha en bra dag!

Svar: Tack detsamma! Berätta gärna vad du tyckte! :-)
Angelica

2012-09-02 @ 09:28:56
URL: http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: