Hallonchokladkaka

Publicerat 2012-08-25 18:33:00 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Jag gjorde den här kakan förra veckan. Och den var väldigt god efter att ha fått stå i kylen över natten. Jag åt den med vispad grädde och hallon. Jag hade först tänkt att jag skulle modifiera receptet först, men äh, det var gott så här kommer det! :-)
 
25 g smör
60 g 86% choklad
40 g 70 % choklad
0,75 dl grädde
2 dl hallon
Blanda allt i en kastrull på låg värme på spisen.
 
Blanda sedan ner de torra ingredienserna
 
4 msk mandelmjöl
2 krm vaniljpulver
2 msk kakao
2 tsk sukrin melis
1 tsk bakpulver
 
175 grader i ca 5-7 minuter
 
Det räcker till två portionspajformar. (Tänk på att det är en mastig kaka med mycket chokladsmak.)
 
 
 
 
Postat av: Alexsandra

MUMMS, vad gott :D Fin blogg..

Svar: Tack, vad snällt sagt!! :-)
Angelica

2012-08-29 @ 20:57:57
URL: http://lovephotoalexsandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: