Jogging och frukost

Publicerat 2012-08-25 10:20:38 | i kategori Frukost, Träning,

 
Låg och drog mig på morgonen, klev inte upp förrän vid halv nio trots att barna vaknade tidigt. Drog på mig joggingkläder, drack lite vatten och åt en ostskiva och gav mig sen ut på den korta rundan på 4,1 km. Det kändes bra, men ändå får jag en dålig tid. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp farten. Det är dags att få ner kilometertiden till under 7 minuter nu. Någon som har tips?
 
Efter det har jag ätit en jättegod frukost! Så god så jag vill ha mer, men ska försöka besinna mig. ;-) 1dl turkisk yoghurt blandad med en skvätt vispgrädde, linfrön, pumpakärnor, solroskärnor, hasselnötter, valnötter och hallon. Ett fröknäcke med mycket bregott, 4 skivor ost och några gurk- och tomatbitar.
En frukost som ger 892 kcal, 80 g fett, 15 g kolhydrater och 31 g protein för den som är intresserad av det. Så även en LCHF-frukost kan ge en hel del kolhydrater! Var försiktig med det om ni är ute efter viktnedgång! Nu hade ju jag varit ute och gjort av med en del så jag tillåter mig det. (kolhydraterna kommer främst från yoghurten och hallonen)
Postat av: Anna

Intervallträna för att kapa tid!

Svar: Ja, kanske det. Är lite för bekväm för att köra intervall själv. Skulle nog bbehöva nåt program då. Kör du det själv?
Angelica

2012-08-25 @ 10:42:58
Postat av: Lotta

Mät en sträcka som är ca 2 km och börja med det och försök öka takten! Sen kan du "vila" med lite plankan och så och springa tillbaka =)

Svar: Låter jobbigt :-p
Angelica

2012-08-25 @ 18:42:50
URL: http://ecin.blogg.se
Postat av: Anna

Jag är på vänja-senfästet-under-knät-vid-belastning-stadiet....

Svar: Ajdå, det lät ju inte så roligt...
Angelica

2012-08-26 @ 01:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: