Kärleksmums LCHF

Publicerat 2012-08-02 22:18:38 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Det här receptet finns både på webben och i den fina bakboken jag köpt som är skriven av Mariann Andersson.
Kan också tipsa om att recept.nu har LCHF-recept. Kakan blev god och mäktig. Kan tänka mig att den är god med grädde. Kanske kan tänka mig mer smak i själva kakan, mer kakao eller blanda i smält choklad kanske.
 
6 ägg
3 msk sötrixflor och 1/4 krm stevia (Jag tog nog ungefär 3-4 msk sukrin melis. Blandade nog med stevia strö förresten. Jag provar mig fram med sötning när jag bakar)
150 g osaltat smör
0,5 dl kakao
0,75 dl kokosnötsmjöl
0,5 dl pofiber
0,5 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
 
Chokladkräm
100 g osaltat smör, MYCKET mjukt
50 g cream cheese (jag tog 75 g smör och 75 g cream cheese, krämen blir mjukare ju större del cream cheese man tar)
3 msk sötrix-flor och 1/4 krm stevia (även här gjorde jag som ovan och smakade mig fram)
 
kokosflingor till dekoration
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: