Matdagbok 15 augusti

Publicerat 2012-08-15 20:29:00 | i kategori Matdagbok, Periodisk fasta,

Igår var jag väldigt hungrig och då åt jag därefter. Idag har jag inte varit så hungrig och har därför inte ätit så mycket. Tanken att lyssna på kroppen och bara äta när den är hungrig tilltalar mig. Det känns rätt onödigt att äta på vissa tider om jag inte är hungrig då, bara för att klockan säger att det är matdags.
 
Så idag är det inte så mycket mat i matdagboken
 
Frukost kl 9: en kopp te
 
Lunch kl 14: älgfärsgryta, typ köttfärssås med bönor och champinjoner
 
Middag kl 17: lite blandat, ett stekt ägg med en halv ostburgare, en kabanoss, grönsaker och lite ketchup, hamburgerdressing och räksallad (hade inte planerat någon middagsmat)
 
Kvällsfika kl 20: en bit brieost
 
Anledningen till den sena lunchen är att jag var ute på stan och hann inte riktigt med att äta då och var ändå inte hungrig så jag väntade gärna. Hade nog kunnat vänta längre om det hade behövts.
 
En anledning till att jag bara drack te till frukost är att jag nu kör periodisk fasta, jag förlänger nattfastan och äter bara under en viss period på dygnet. Mer om det kommer senare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: