Två olika hallonmellanmål

Publicerat 2012-08-12 15:58:43 | i kategori Alla recept,

Plockade lite hallon med barnen idag så det fick bli hallonmellanmål idag.
 
6-åringen frågade om vi kunde göra en sån där "nyttig" smoothie? Såklart, sa jag! Jag har lärt henne väl... ;-)
 
I alla fall så hade de plockat lite olika bär, både hallon, röda vinbär, vita smultron och jordgubbar så det blev basen. Sen stoppade jag i 3/4 banan, ca 0,5 dl mjölk och ca 0,5 dl grädde, ca 0,5 tsk vaniljpulver. Och den gick hem hos alla tre! :-) Alltså 6-åringen och hennes kompis plus 3-åringen.
Jag gjorde ett litet finare mellanmål åt mig själv! :-)
Först blandade jag ihop lättvispad grädde (från lunchen,) ca 1 dl, med 1 dl turkisk yoghurt, 0,5 tsk vaniljpulver och 1,5 tsk sukrin melis. Sen varvade jag det med 1,5 kokos/jordnötssmörkaka och hallon. Det blev lite för sött för min smak, men jag blev jättemätt! 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: