Åkt längdskidor hela familjen

Publicerat 2012-12-22 20:26:40 | i kategori Träning,

Idag struntade vi i en massa "måsten" och tog med oss familjens skidor och åkte till Sidsjön för att åka lite längdskidor. Jag hade egentligen inga stavar, men tomten hade varit snäll mot mig så jag fick öppna ett paket med stavar redan idag. :-) Skidor hade jag ju köpt tidigare.
 
Vi delade upp oss så att maken och 7-åringen tog ett varv (3,1 km) själva och jag gick med 3-åringen i spåret. Hon var faktiskt riktigt duktig, åkte säkert runt 300 meter och gick dubbelt så långt. Sen var krafterna helt slut och jag fick bära henne sista biten till bilen. Stortjejen var också rejält trött efter sitt varv.
 
De tre åkte hem och jag stannade kvar för att testa skidorna. Jag har ju inte åkt skidor på många år och sist var ingen höjdare så jag var faktiskt lite nervös och kände mig lite fånig. Men det gick bra!! Jag har ju absolut ingen teknik, jag har vallningsfria skidor som är lite för mjuka för mig, så jag hade inte mycket till glid. Men det gör egentligen inte så mycket, då blir det ju mer träning! ;-)
 
Jag tog mig i alla fall igenom två varv (6,2 km). Jag tänkte att om dottern klarar ett varv måste ju jag klara två varv. Och jag tror att jag kommer ha träningsvärk i morgon! :-) Det var i alla fall väldigt roligt och jag kommer definitivt att åka fler gånger!!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: