Äntligen går vågen åt rätt håll

Publicerat 2012-12-21 09:44:55 | i kategori Matdagbok, Viktminskning,

Jag har misströstat lite den sista tiden. Jag var ju på fest för några veckor sen, kan det vara två veckor sen nu? Då drack jag en del alkohol och dagen efter en hel del mjölk. Och där började vätskeansamlingen öka ordentligt. Och så följde ett par veckor med mycket mat och godsaker. Fortfarande LCHF, men mycket av allt liksom. Och obefintlig träning på det.
 
Vikten gick aldrig ner, och jag har känt mig tjock och plufsig. Den här veckan har jag varit striktare och sett till att få i mig ordentligt med fett och äta mycket ägg i stället för LCHF-bröd. Och nu har vätskan börjat lämna kroppen och idag visade vågen på lägsta hittills!! SÅÅÅ skönt!! Jag var faktiskt orolig för att jag lagt på mig riktiga kilon och inte bara vätska.
 
Så tänk på det ni också! Har ni ätit lite för mycket av "det goda" eller gjort några utsvävningar för mycket, kör lite striktare så är ni strax tillbaka på banan!!
 
Exempel på en striktare dag för mig, så här såg min dag ut igår:
 
Frukost: Te med kokosfett, två ägg med majonnäs, en tomat, ca 1 dl rysk yoghurt med en skvätt grädde, hallon, linfrön, solroskärnor, pumpafrön.
 
Mellanmål: Två kokta ägg med majonnäs.
 
Middag: Köttfärslimpa med gräddsås och broccoli
 
Kvällsfika: Två kokta ägg med majonnäs.
 
(+ lite choklad då jag höll på med lite julgodis igår)
 
Jag åt en stor och sen frukost igår och kände inte att jag behövde äta riktig lunch efter det. Däremot var jag hungrig på kvällen och hade kunnat äta mer lite senare, men jag satt och slog in julklappar tills jag gick och lade mig, så det blev aldrig av...
 
Men ni ser, jag har druckit te med kokosfett och ätit majonnäs flera gåger om dagen. Allt för mättnadens skull och hålla mina kolhydrater nere på en låg nivå. (även om jag åt yoghurt och lite hallon)
 
 Exempel på ett nyttigt mellanmål
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: