Bra matdag

Publicerat 2012-12-11 22:01:31 | i kategori Matdagbok,

I morse blev jag bjuden på frukost på jobbet. Det var några ur min sektion som hade fixat en superduperbra frukost!! Där fanns allt möjligt, så min medhavda LCHF-scones, som jag bakade igår, var onödig. Det fanns mycket gott för mig att äta där ändå! Yoghurt, bär, ägg, en massa pålägg och grönsaker och brieost. Mycket mumsigt!!
 
Jag tog en promenad på lunchen och tänkte att jag inte skulle behöva äta förrän till middagen, men jag blev hungrig under tiden så det var bara till att plocka på sig lite mera mat när jag kom tillbaka. Det hade ju blivit en del över...
 
 Det har varit riktigt, riktigt kallt ute de sista dagarna
 
 
Sen fick jag gå lite tidigare från jobbet för att ta mig till dagis. Där var det drop-in fika med pepparkakor. Minstingen har pratat om det hela tiden sen hon var med och bakade pepparkakorna, så det var inget annat att göra än att åka dit och fika. Och faktiskt äta en pepparkaka också. Det är nog första och sista i jul får jag hoppas. Visst var den god, men jag nöjer mig så bra med LCHF-fika.
 
 
Och sen var det ju dags för middag då. Som blev sen eftersom jag inte hann äta innan kören. Men det var ingen fara, frukosten och lunchen (och pepparkakan) har jag stått mig på väldigt bra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: