Film om missvisande reklam

Publicerat 2012-12-14 11:55:00 | i kategori Blandat, Tips,

Har ni sett den här filmen? Jag såg den precis och den är värd att se!
 
Som tur är har inte Sverige hunnit riktigt lika långt, men tittar man på placeringarna och förpackningarna i butikerna, så är vi nog inte så långt efter... 
 
Det är inte lätt för barn och ungdomar idag att hålla sig undan det gigantiska utbudet med dålig mat. Jag försöker i alla fall lära mina barn vad man inte bör äta. Och försöker att inte gå på alla konstiga försäljningsknep.
 
 
Postat av: Catharina

Såg det där klippet igår på en annan blogg...helt sjukt är det! Jag blir så upprörd! Men tänk att folk har så dålig kunskap att de tror att Oreo kakor med omega3 i är hälsosamt!....jisses...Visst vi har mycket skit i våra mataffärer med tillsatser och socker...men Usa tar nog priset! Måste vara sjukt svårt att vara hälsosam där borta med alla frestelser...

Kram C

Svar: Ja det värsta är att vet man inte bättre så är det klart att man går på reklamen...
Angelica

2012-12-14 @ 15:01:18
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: