frukost, lunch och middag

Publicerat 2012-12-01 21:33:00 | i kategori Frukost, Mat,

Idag blev det en vanlig "mackfrukost". Jag hade nog kunnat äta hur många som helst, men hejdade mig efter 4,5 st... :-) Jag älskar ju mackor, vilket en stor del av min övervikt beror på...
 
 
Dels åt jag Magdas sesamkex och så mina vanliga fröknäcken. Jag vet inte vad jag tycker om sesamkexen. Med smör och ost funkar de, men vet inte om jag kommer göra dom igen.
 
 
Det är så sällan jag äter leverpastej, men jag älskar det! :-)
 
 
Till lunch sen skulle barnen äta upp resterna av pizzan, så jag tog och gjorde en snabb pizza åt mig själv. Först gjorde jag ett microbröd med kokosnötsmjöl. Och sen lade jag bara på tomatpué, salami och ost och så skjutsade jag in den i ugnen på 225 grader i ca 10 min. Funkade det också!
 
 
Till middag blev det parmesangratinerad baconlindad kycklingfilé, fylld med fetaost och strimlade soltorkade tomater. Och råstekt sötpotatis till. Jättegott!! 
 
 
Jag hittar inte kolhydratinnehållet på sötpotatis, men har för mig att jag läst att det är bättre än potatis? Sötpotatis är ju en ört och ingen potatis egentligen. Men hur det är egentligen vet jag inte, men det är knappast nåt man bör äta ofta...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: