Griljera skinka

Publicerat 2012-12-23 14:16:12 | i kategori Alla recept, Högtider, Mat,

Det är inget besvärligt med att griljera skinkan om du äter LCHF. Byt ut ströbrödet mot mandelmjöl eller pofiber och senapen mot dijonsenap.
 
Jag tog 1 ägg och blandade med 2 msk dijonsenap och bredde ut över skinkan. (Det blev en del över) Sen strödde jag mandelmjöl över, kanske 1 dl ungefär. Sen griljerade jag den i 200 grader i ungefär 20 minuter. Done!
 
 
PS. Någon som undrar vad jag köpte för julskinka? Ja, planen var ju att den skulle vara ekologisk, men när jag var ute och julhandlade kände jag att jag inte orkade åka på olika affärer utan köpte en där jag var. Det blev Scan Gourmetskinka. Man kan inte vara perfekt jämt, eller hur?! ;-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: