Inlagd sill

Publicerat 2012-12-23 09:45:12 | i kategori Alla recept, Högtider, Mat,

 
Hur brukar ni göra med sillen? Jag använde mig av ett helt vanligt recept, det som står på burken till Abbas inläggningssill, men drog ner på sockret lite. Det smakade bra, men är ju inte helt LCHF, men jag äter det ändå. Själva fisken är ju nyttig i alla fall och man behöver ju inte äta så mycket av lagen. Jag älskar inlagd sill! :-)
 
Inlagd sill
  • 1 burk Abba inläggningssill 420 g, avrunnen vikt 210 g
  • 0,5 dl ättiksprit (12%)
  • 1,5 dl vatten
  • 1,5 dl socker
  • 0,5 tsk krossad vitpeppar
  • 2 tsk krossad kryddpeppar
  • 1 lagerblad
  • 10 cm purjolök
 
Skölj sillfiléerna i kallt vatten och skär dem i bitar.
Koka lagen av resten av ingredienserna utom purjolöken. Låt lagen svalna till kylskåpskall temperatur.
Varva sill med skivad purjolök och häll på lagen.
Låt den inlagda sillen stå och dra i 1-2 dygn.
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Jag har aldrig gjort egen sill, det borde jag ha tänkt på! Aja, nu hr jag köpt ;)

Svar: Den är god den också, huvudsaken sillen står på julbordet! ;-)
Angelica

2012-12-23 @ 12:33:12
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: