Kolhydratsbakis?

Publicerat 2012-12-30 20:28:00 | i kategori Blandat, Personliga tankar,

Jag har haft ont i huvet i flera dagar och det är inte likt mig. Har fått äta alvedon och imorse var det inte alls roligt. Känner att det smyger sig på nu också. Vet inte riktigt vad det beror på. Jag har tre teorier.
 
1. Det cirkulerar många förkylningar nu, kan det vara min variant på förkylning? Blir i princip aldrig sjuk, men kan bli lite hängig ibland.
 
2. Vätskebrist. Jag har svettats rätt rejält när jag varit i väg med familjen och åkt längdskidor och burit barn i backen. Och jag vet att jag är dålig på att dricka i vanliga fall, även när jag tränat. Jag blir liksom aldrig törstig.
 
3. Kolhydratsbakis. Det har blivit mer kolhydrater än vanligt nu den senaste tiden. Även om jag inte "fuskat" helt innehåller all lax, sill och framförallt chokladen en hel del socker. Som jag inte är van att äta. Många säger att de blir "bakis" av att äta kolhydrater när de äter LCHF.
 
Så vad kan det vara? Inte vet jag, troligen en kombination av alla tre. Jag tog resorb tidigare idag ifall det kunde vara vätskebrist. Och kolhydraterna ska jag dra ner på när det nya året kommer. Men först är det ju nyår! ;-)
 
 
Åt till och med upp resterna av dotterns popcorn igår...
 
Stor myströja är bra när man känner sig lite svullen... ;-)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: