Hasselnötskakor med choklad

Publicerat 2012-11-11 19:58:16 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Jag fick ett ryck igår när jag blev lite gottasugen och gjorde svängde ihop några kakor. Maken tyckte de var de bästa kakorna jag gjort så jag kan ju bjuda er på receptet då :-)
Hasselnötskakor med choklad, 6 st
  • 25 g mjukt smör
  • 0,5 dl hasselnötsmjöl
  • 1,5 msk mandelmjöl
  • 1 msk kokos
  • 1 krm vaniljpulver
  • 0,5 tsk honung
  • 1 msk hasselnötssmör
  • lite mörk choklad, jag använde 86 %
 
Blanda alla ingredienser utom chokladen. Klicka ut smeten på bakplåtspapper. Stoppa ner små bitar av mörk choklad. Grädda i 175 grader i ca 8 min.
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Åh, vad gott med hasselnötsmjöl. Min man är tyvärr allergisk, men jag älskar hasselnötter!

Svar: Jag var sugen på hasselnötssmaken, så det var därför det blev det den här gången. Och så gillar jag verkligen hasselnötssmöret :-)
Angelica

2012-11-11 @ 21:08:33
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Vilka goda och smaskiga! Jag vill också baka sådana! Sparar receptet! Tack tack! :)
Kram

Svar: Hihi, ja goda var de, kanske ska göra dom snart igen :-)
Angelica

2012-12-05 @ 20:24:08
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Emma

När du skriver kokos, menar du då kokosflingor?

Och hasselnötssmör - köper man den färdig?

Svar: Ja, jag menar kokosflingor.
Hasselnötssmör köper jag färdigt, av märke Kung Markatta. Fast det går att göra eget smör också, men inget jag har orkat göra :-)
Angelica

2012-12-09 @ 19:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: