Kokoschokladkaka med banan

Publicerat 2012-11-03 20:24:30 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Jo, jag bakade igår. Igen... ;-) Jag gillar verkligen att baka, och helst att hitta på nya, egna saker. Igår hade jag köpt en chokladkaka med kokossmak. Jag gillade inte att äta chokladkakan som den var, men i baket blev den bättre. Jag testade också att söta på naturlig väg, utan sukrin eller stevia, och använde i stället banan och honung. Det blev gott, och det där med sötningen får man ju göra hur man vill med. Jag är inte så strikt så visst kan jag äta en liten bit banan någon gång ibland.
Kokoschokladkaka med banan ca 6 port
50 g smör
2 dl grädde
100 g 70 % kokoschoklad (Marabou)
1 dl hasselnötsmjöl
2 msk kokosnötsmjöl
2 msk kakao
1 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
1 tsk flytande honung
1 liten ekologisk banan
Lägg smör, grädde och choklad i en kastrull och låt allt smälta samman på låg värme. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Häll i chokladsmeten och vispa ihop allt. Vispa också ned bananen i skivor. Smöra och bröa en form med löstagbar form, ca 24 cm. Bröa gärna med kokos. Grädda i 175 grader i 6-7 min. Låt sedan stå kallt i några timmar. Servera med grädde och kanske hallon.
Postat av: pilla

GOttigt!

Svar: Ja, prova :-)
Angelica

2012-11-04 @ 08:05:19
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums! Jag har också gjort något liknande. Choklad och banan är ju en vinnande kombo!

Svar: Helt rätt, choklad och banan är verkligen gott tillsammans!
Angelica

2012-11-04 @ 19:34:59
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: