Tacotallrik med ostchips

Publicerat 2012-11-25 21:20:00 | i kategori Alla recept, Mat, Tillbehör,

Det är väldigt vanligt med köttfärs här hemma nu. Har lite dålig fantasi, men köttfärs funkar ju alltid. Det fick bli en tacotallrik. Jag gör precis som med vanliga tacos, fast tar inget bröd, utan lägger allt på tallriken. Sen brukar jag gosa ihop det lite men det gör sig inte så bra på foto ;-)
 
 
Idag fick det bli ostchips till. Mest jag som gillar dom, och inte mig emot, mer till mig!
 
Ostchips
  • riven ost (jag tog prästost idag)
  • eventuell krydda
Lägg riven ost i små högar på en plåt med bakplåtspapper. Tänk på att de kommer flyta ut en del så lägg dom inte för tätt. Gratiner i ugn på 200 grader i ca 15 min. Ta ut och låt svalna. Fettet som flytit ut kommer dra sig tillbaka in i chipsen när de svalnar.
 
 
Postat av: Anonym

Ser supergott ut!!! :) Jag brukar också göra så! Eller jag har gjort så nästan så läge jag kan minnas :P dvs långt innan jag började lchf:a!

Svar: Jag har inte gjort så innan, men tycker det är väldans gott! :-)
Angelica

2012-11-26 @ 07:49:58
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/
Postat av: Evelina

Namnet kom visst inte med, det var jag som skrev :)

Svar: Haha, kul att du skrev Evelina!
Angelica

2012-11-26 @ 07:53:38
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: