Varm choklad till barnens utflykt

Publicerat 2012-11-02 10:01:00 | i kategori Alla recept, Övrigt,

Nu har tiden med utflykter med matsäck börjat. När min 7-åring skulle på utflykt med skolan skulle de ha med sig fika hemifrån. Jag var inte så förtjust i att skicka med o'boy som vi gjort tidigare (hon dricker inte te) så jag testade att ta fram ett recept på varm choklad som gick hem i hennes kräsna mun. Det tog ett par gånger men sen lyckades jag göra en choklad hon gillade.
 
Varm choklad
  • 2 dl standardmjölk
  • 1 dl vispgrädde
  • drygt 1 tsk ekologisk kakao
  • 1 tsk honung
 Vispa ihop alla ingredienser i en kastrull och värm.
 Den ingredienslistan ser väl lite mer inbjudande ut än den som står på o'boy-paketet?
 
Postat av: Lana

Usch för oboy... bläää...
Min dotter brukar göra sådan choklad till sig också! :)
Ha en underbar fredag! :)
Kram kram
//Lana

2012-11-02 @ 14:17:56
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Fru H

Gud ja! Gillar inte alls oboy men det gör den övriga familjen! Det där ska jag testa på dem! Bokmärker på min blogg så jag hittar tillbaka till dig för hit vill jag igen :-)

Svar: Ja, testa och så kan du berätta sen vad de tyckte! Vad kul att du vill fortsätta läsa, så roligt med nya läsare!!
Angelica

2012-11-03 @ 13:55:52
URL: http://bakommolnenskinersolen.blogspot.se
Postat av: Catharina

Jag blir så glad att du som förälder tar ditt ansvar och gör en bra choklad dryck istället för oboy till din barn! Toppen :)

Kram C

Svar: Har tänkt på det länge och äntligen hände det! Det var ju inte så svårt... men lätt att vara bekväm.
Angelica

2012-11-03 @ 18:50:38
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Evelina

Fy fan för oboy! Tänk vad man (jag) drack det när man var liten! Inte klokt. Du är duktig!! Inte alla föräldrar som tänker efter istället för att bara göra saker av vana/farten!

Svar: Ja, jag har druckit MASSOR av oboy i mina dar.... men jag försöker lära om och göra rätt :-)
Angelica

2012-11-07 @ 09:05:16
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: