Gott tillbehör

Publicerat 2012-10-08 20:29:48 | i kategori Alla recept, Mat, Tillbehör,

Idag skulle jag göra köttfärssås och spaghetti. Jag har själv egentligen inte gillat köttfärssås sen jag slutade med pasta, men idag kom jag på att jag skulle testa ett nytt tillbehör - spaghetti på squash.
 
Jag tog en squash och strimlade den med en osthyvel. Jag stekte den i smör och kryddade med lite havssalt. Redan där var det jättegott! Jag lade dessutom i några ostskivor så det blev lite krämigare, men det hade inte behövts.
 
Till köttfärssåsen hade jag idag älgfärs, som stektes i smör. Kryddade med salt och svartpeppar. Passerade tomater, buljong och en skvätt grädde. Barnen vägrar lök så jag skippade det. Passerade tomater använder jag för att barnen vägrar krossade tomater också :-) Sen blandade jag i ostskivor så blev den också krämigare och ännu godare!
 
 
Postat av: Mia

Fan nu måste jag ju testa det där också. Har inte vågat än...

Vi brukar äta köttfärsröra med lite färska grönsaker på sidan. Mums! (Fast då gillar ju vi både lök, tomater och morötter i.) =)

Jag är lite nyfiken på Shirataki nudlar också, men har inte testat än. Inte direkt lokalproducerat, men nån gång kan man väl köpa iaf, om det är gott. =) Nåt som ni provat?

Svar: Vi har ett paket med miracle noodles hemma, men har inte testat det än! (tror väl det är samma sak?)
Angelica

2012-10-08 @ 22:51:19
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Sonja

Mmmums för squashspagetti, bland det godaste tillbehören som finns! :D

Ha en riktigt härlig torsdag!
/ Sonja

Svar: Ja, det var första gången jag testade och mycket godare än jag trodde! :-)
Angelica

2012-10-10 @ 20:25:51
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: