Mascarponecreme med hallonsås

Publicerat 2012-10-21 21:16:49 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Gjorde en av mina favoritefterrätter idag. Inte så fasligt söt utan rätt fräsch med citron och hallon. Receptet kommer från en tidning, och så har jag bara modifierat det lite efter min egen smak.
 
Mascarponecreme med hallonsås ca 8 port
1000 g mascarpone (4 paket)
2 dl grädde
1,5 tsk vaniljpulver
ca 0,75 dl stevia strö
2 citroner
ca 500 g frysta hallon
ca 0,75-1 dl stevia strö
 
Vispa grädden. Blanda ner mascarponeosten, stevia strö och vaniljpulver. Riv citronerna fint och blanda ner i cremen. Koka ihop de frysta hallonen i en kastrull med sötning och saften av 0,5 citron. Servera i skålar med hallonsåsen över cremen.
 
Tänk på att du bestämmer hur sött det ska vara, jag brukar ta mindre sötning än i originalrecepten, så även här.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: