Fredagsmys med pizza

Publicerat 2012-09-14 21:09:00 | i kategori Mat, Matdagbok, Träning,

Dagens rapportering :-)
 
Frukost: en slät kopp te
 
Lunch: halvt paket stekt bacon, äggröra, lchf-raggmunk
 
Mellanmål före träning: 1 dl turkisk yoghurt, en skvätt grädde och 4 hallon
 
Middag: lchf-pizza
 
Åkte till Friskis efter jobbet på ett medelpass. Hårt och roligt pass. Och det bästa av allt: Jag märker skillnaden i bålen av mina magövningar jag gör med appen för Rutakuten! (se tidigare inlägg) Jag märker att jag är starkare och därmed gör alla andra styrkeövningar på ett mycket bättre sätt! Trodde väl aldrig att jag skulle märka skillnad så fort!  Jag har ju så mycket fett på magen så det kommer inte att synas något, men att känna den här skillnaden känns jättebra!! :-)
 
När jag kom hem hade mannen gjort en jättegod LCHF-pizza! Den åt vi i vardagsrummet framför TV:n.... lite busigt på en fredag kväll. ;-) Speciellt 3-åringen tycker det är jättekul när vi gör det! :-) Till maten tittade vi på en härlig familjefilm, "Den magiska leksaksaffären".
 
Jag var hungrig och pizzan var god så jag började med en portion, åt sen en portion till, åt sen upp barnens rester och åt sen upp en bit till när ungarna skulle lägga sig :-) och så vitkålssallad (pizzasallad) som han också gjort. Riktigt gott!! Receptet kom från 56kilo.se, botten alltså, sen hade han haft på det som vi brukar ha som pålägg på pizza. Tomatpuré, skinka, salami, ost, pizzakrydda. Receptet hittar du här.
 
Jag känner mig fortfarande lite sugen så jag får se om det blir någon mer mat eller om jag håller mig. Kanske bara är törstig. Jag svettades ju som vanligt mycket, men drack aldrig något vatten.
 



Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vad gott det låter med LCHF-pizza! Det vill jag testa.

Svar: Ja gör det! Nog för att jag var hungrig och allt hade nog varit gott då, men det här var gott på riktigt! :-)
Angelica

2012-09-14 @ 21:57:21
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: