Utmaning

Publicerat 2012-09-12 21:03:00 | i kategori Träning, Vardag & familj, Viktminskning,

Jag letar inspiration för att ta mig i kragen och äta och träna för att gå ner i vikt. Sista tiden har det nog blivit lite mycket mat. Jag går aldrig ifrån LCHF men det har blivit för lite träning och för mycket gott. Jag går ju inte upp i vikt, men jag har ju ett antal kilon till jag vill bli av med och det går alldeles för sakta på det här sättet.
 
Jag kollar en massa bloggar och börjar hitta inspirationen. Det hjälper till att några av kollegorna börjat med VV så jag dras med lite av det (även om jag personligen inte gillar metoden). Och även ett par andra som kör LCHF eller egen variant och tränar rätt hårt. 
 
Så nu har jag bestämt mig. Jag utmanar mig själv till att skärpa till mig både gällande mat och träning och har redan börjat så smått den här veckan. Och choklad, LCHF-bak och efterrätter och nötter ska bara intas på lördagar och eventuellt på fredagar. Och jag ska väga mig varje vecka (ja, det blir ju varje dag) och kanske rapportera också. Beror på om det går bra eller inte... ;-) Det blir nog onsdagar då mina kollegor har VV-vägning.
 
Är det någon annan som hittar inspirationen och också vill börja köra lite extra för att nu gå ner några kilon till?! Oavsett om det gäller LCHF, Viktväktarna, Viktklubb eller någon egen variant? Så kan vi peppa varandra. Och ännu hellre, peppa mig! ;-)
Postat av: Mia

Funderar på att prova http://www.stickk.com/ men har inte hunnit än. En site som hjälper dig nå dina mål, oavsett vad det är, med hjälp av kontrakt... Låter lite intressant på nåt vis. Tror inte jag kommer satsa pengar (vilket är helt frivilligt) för att nå målen men det finns säkert annat som funkar också. Ska kolla på det sen nån gång...

Svar: Testa och berätta sedan :-)
Angelica

2012-09-12 @ 21:15:27
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Carina Edström

Vi kör tillsammans! Spelar ingen roll vilken metod man kör, målet är ju detsamma. En post-it för varje 500 g som tappats!

Svar: Jajamän, det ska upp många lappar på den väggen! :-)
Angelica

2012-09-12 @ 21:50:59
Postat av: Anna CS

Ja!!! Pepp pepp, det är roligare när vi är flera som "sätter post it" å självklart är alla metoder välkommna. ;) det här fixar vi!

Svar: Lättare att klara det när alla söker samma mål! :-)
Angelica

2012-09-12 @ 22:22:23
Postat av: Anna

Jag hänger oxå på, går bra med träningen men har svårt med maten. ;-)

Svar: Hehe, problem med maten... :-) Du kommer nog se att jag inte äter så konstigt! Kanske hittar du andra tillbehör hos mig än en potatisgratäng som är minst lika gott! :-)
Angelica

2012-09-13 @ 05:49:07
Postat av: Lana

Hej hej!
Hittat din blogg och blev glad! Ännu en till blogg där man kan läsa och inspireras av lågkolhydratkost!
Jag är med och vi ska peppa varandra!
Inga gottigotta saker på vardagar även om de är "godkända" :)
Ska försöka komma igång med att starta varje dag med planka!
Istället för hård träning har jag 50 minuters vardagsmotion (promenad till och från jobbet) :)
Kolla in hos mig också, jag har massor med olika recept inom denna härliga lågkolhydratkosen! :)
Ha en fin dag!
kram
//Lana

Svar: Hej Lana! Vad roligt att du hittade hit!! Tittade in på din blogg som snabbast, ser att du bloggat ett tag, jag är ju nybörjare. :-)Vi får följa varandra i vår väg med bättre vanor! :-)
Angelica

2012-09-13 @ 06:57:04
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Jessica

Jag är med! Jag har bestämt mig för Viktklubb! Den 17 feb säger dom att jag ska vara klar med mina 20 kilon!

Svar: Oj, vilket mål du har satt! Jag är mer inne på den linjen att gå ner ett kg per månad.... ;-) Lycka till Jessica!! Vi får peppa varandra! :-)
Angelica

2012-09-16 @ 13:43:01
URL: http://jessicahl.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: