Angelicas brownies med mörk choklad

Publicerat 2013-04-15 20:35:41 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Gjorde brownies ikväll, blev så sugen på att baka något. Det var ett tag sen sist. Eftersom jag är en riktig chokladälskare fick det bli nåt med choklad, och valet föll på brownies. Jag tycker de här blev riktigt bra. Mastiga, som brownies ska vara, men väldigt goda med grädde till. Jag tar som vanligt inte så mycket sötningsmedel, det väljer du själv, hur mycket och vilken sorts sötning du använder.
 
 
Brownies med mörk choklad 12 små bitar
  • 100 g mörk choklad (jag tog 70% Marabou)
  • 100 g smör
  • 1 msk bakery+
  • 2 ägg
  • 0,5 tsk vaniljpulver
  • 1 dl mandelmjöl
Smält choklad och smör försiktigt tillsammans i kastrull. Vispa ägg och sötningsmedel med elvisp. Blanda ner vaniljpulver och mandelmjöl. Häll i chokladblandningen. Klä en form med bakplåtspapper. Häll i smeten och bred ut. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 18 minuter. Servera med vispad grädde och eventuellt hallon.
 
Jag använde en form som är ungefär 15x20 cm. De blir ganska tunna. Ta en mindre form om du vill ha dom högre, men då blir det färre bitar.
 
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vad gott det ser ut, jag är själv en chokladälskare! Tur att jag har en bit avokadochokladkaka kvar i kylen att smaska på ikväll :)

Svar: Hihi! :-)
Angelica

2013-04-15 @ 21:32:00
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Lana

Livsfarligt gott! :)
Jag kör nu mycket strikt, har gjort det i en vecka efter vår resa till Köpenhamn.
Märker att både kroppen och knoppen mår så bra utav det! :)
Ha en fin dag!
Kramar!
//Lana

Svar: Hade varit lättare att köra strikt om jag inte haft familj tycker jag. Maten ska passa dom också. Men helt klart, strikt mår jag också bra av. Men jag njöt väldigt när jag åt ;-)
Angelica

2013-04-16 @ 08:48:01
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mums... jag älskar också choklad!

2013-04-17 @ 21:34:11
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: