Browniekaka med syrlig philadelphiagrädde

Publicerat 2013-04-20 13:20:30 | i kategori Alla recept, Godsaker,

 
Även om jag för tillfället inte äter såna här smaskiga saker kan jag ju ändå ge er receptet om det är någon som vill prova nu när det är lördag och allt! ;-)
 
Utav browniesreceptet gjorde jag också en kaka med en frosting/topping av philadelphia, grädde och citron. Riktigt gott det också!!
 
Browniekaka med philadelphiagrädde ca 4-6 port
  • 100 g mörk choklad (jag tog 70% Marabou)
  • 100 g smör
  • 1 msk bakery+
  • 2 ägg
  • 0,5 tsk vaniljpulver
  • 1 dl mandelmjöl
Smält choklad och smör försiktigt tillsammans i kastrull. Vispa ägg och sötningsmedel med elvisp. Blanda ner vaniljpulver och mandelmjöl. Häll i chokladblandningen. Klä en form med bakplåtspapper. Häll i smeten och bred ut. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 18 minuter. Låt kallna. Jag använde en form som är ungefär 15x20 cm. 
 
Philadelphiagrädde med smak av citron
  • 4 dl vispad grädde 
  • 2 dl philadelphiaost
  • 2 msk sukrin melis
  • 2 ekologiska citroner
  • 1 tsk vaniljpulver
Blanda den vispade grädden med philadelphiaost, sötnings, citronsaft och vaniljpulver med elvisp. Bred över kakan.
Postat av: Tina

Mums det receptet sparas. Gjorde själv en kladdkaka med lakritssmak förra helgen som blev bara så god. Ha en härlig lördag. Kramisar Tina

2013-04-20 @ 20:19:36
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Tjusigt! jag älskar alltid att spana in nya chokladrecept, chokladälskare som jag är. Jättefint med spritsningen :)

2013-04-21 @ 12:04:17
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Jonna

Låter jättegott men det är ju socker i Marabous choklad och det vill vi ju inte ha.

2013-04-22 @ 13:51:50
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vad smarrigt det ser ut. Nu blev jag jättesugen på choklad.

Svar: Hehe.. det är man väl alltid ;-)
Angelica

2013-04-22 @ 20:59:57
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Saga

Låter mums! Vad är det där bakery+ du har där med?

Svar: Det är ett sötningsmedel jag brukar använda i stället för t.ex. stevia strö eller sukrin. Finns att köpa på steviavital.se.
Angelica

2013-05-06 @ 19:53:46
URL: http://kolmestivauhtia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: