Dag 4 whole 30

Publicerat 2013-04-22 20:41:00 | i kategori Matdagbok, whole30,

Hmm.. börjar ligga efter känner jag... ;-)
 
Gårdagen var faktiskt inte så bra. Sov länge och klev upp rätt sent, vi hade ju inga barn hemma. Duschade, men mitt i duschen var jag väldigt nära att svimma och min man fick komma och hjälpa mig till sängen. Det var faktiskt lite läskigt för det brukar inte hända. Då började jag naturligtvis fundera om det kunde ha med kosten att göra. Men jag äter ju väldigt bra mat. Men jag vet inte om jag fått i mig tillräckligt med fett. Min gissning var att det antingen var för lite fett, eller järnbrist, möjligen lågt blodtryck. Fast jag har aldrig haft järnbrist eller lågt blodtryck.
 
Sen mådde jag inte hundra resten av dagen och hade inte så mycket aptit. Jag hade antagligen feber också. Sov dåligt inatt och vaknade dyngsvettig efter att ha tagit alvedon.Ont i halsen har jag också. Så den yrseln kanske var en kombination av allt. 
 
Så jag tog det lite lugnt hemma igår. Bara grejade lite grann, som bytte sängkläder, tvättade, bar möbler, gjorde ghee, lagade mat, diskade... ;-)
 
Frukost: Först några nötter som jag åt i sängen, medan min man lagade frukost: omelett med överbliven lövbiff och grönsaker, en halv avokado med olivolja och flingsalt
Lunch: en smoothie med kokosmjölk/grädde, hallon, färsk spenat, hallon, hasselnötssmör, vaniljpulver, toppad med chiafrön (var inte hungrig, så därför valde jag en smoothie, i stället för riktig mat, för jag visste att jag behövde äta)
Middag: grillad kotlett, vitlöksghee, ugnsstekt rödbeta och morot, en halv avokado. Fick upp aptiten med middagen och åt en jordgubbe, men cashewnötter och rostade hasselnötter, och kokoschips.
Kvällsfika: cashewnötssmör
 
 
Postat av: Evelina

Fy så obehagligt! Tur att du inte svimmade! :/

2013-04-23 @ 06:57:26
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: