Dag 5 whole30

Publicerat 2013-04-22 22:11:00 | i kategori Matdagbok, whole30,

Idag mår jag bättre, men är alldeles svullen i halsmandlarna och har ont i halsen. Och extra trött. Så nej, jag skulle inte säga att jag är kärnfrisk. Men jag har gått och burit på något ganska länge som aldrig velat bryta ut, så det kanske är dags nu. Men jag har legat och vilat i kväll också, för sjuk vill jag inte bli.
 
Idag satsade jag på att öka upp fettet. Jag räknar inget, så jag har ingen aning om var jag landar, varken gällande kalorier, fett eller kolhydrater. Men det är nog ingen fara. Jag tycker jag äter en varierad kost.
 
Jag kör ju helt utan mejerier, så det blir inte ens smör. Och jag har kört helt fritt från tillsatser också, vilket inte är helt lätt... och det drar ner valmöjligheterna gällande mat rätt mycket. Får se hur länge jag klarar det...
 
Frukost: äggmjölk, ett kokt ägg, paprika, gurka
Mellanmål: te med kokosfett
Lunch: grillad kotlett med vitlöksghee, en avokado, en halv ugnsstekt zucchini och lite morötter och rödbetor. 
Middag: en fisksoppa med lax, sej, kokosmjölk, lök, svamp, avokado, tomatpuré. Nä, den blev inte så väldigt god, men jag blev mätt. :-)
Kvällsfika: cashewnötssmör
 
Postat av: Catharina

Den där grilltallriken skulle jag gärna äta! :)
Du är så duktig!

Hoppas du mår bättre snart <3
Kraaam C <3<3<3

Svar: Jadå, bara det halsonda går över blir det bra igen :-)
Angelica

2013-04-22 @ 23:24:07
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Evelina

Krya på dig!!!

Svar: Tack :-)
Angelica

2013-04-23 @ 06:58:02
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Linn

På allvar, tror du att du svimmar för att du ätit för lite fett?!?!?!

2013-04-23 @ 07:52:35
Postat av: Lana

Sååå god mat! :)
Ägglatte måste jag svänga ihop snarast! Längesen det var! :)
Härligt att du mår bättre! :)
Kramar till dig!
//Lana

2013-04-23 @ 08:56:28
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Catharina

Glömde...Det där med att du svimmade. Jag brukar få blodtrycksfall i duschen och bli yr när jag duschar för varmt...tänkte att det kanske var så för dig med! Annars så tror jag det beror på att du höll på/är sjuk. Krya <3

Kram C

Svar: Ja, det var nog inget farligt. Men eftersom det aldrig hänt förut, var kosten det jag tänkte på först. Jag mår mycket bättre, men är väldigt svullen i halsen tyvärr, men det går ju över. :-) Kram!
Angelica

2013-04-23 @ 16:16:22
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: