Kolla innehållet på köttet du köper

Publicerat 2013-04-19 12:24:00 | i kategori Fakta, Tips,

Läser ni innehållsförteckningen på matvaror? Jag ska inte säga att jag gör det jämt, men ganska ofta i alla fall. Nåt jag tycker är synd är när kött innehåller tillsatser. Kött ska inte innehålla något annat än bara kött, men ibland är det även en massa annat. Fläskytterfilé som brukar vara billigt har jag helt slutat köpa sen jag läste att den innehöll tillsatser. Jag fotade sist jag såg en sådan på affärn.
 
 
Vad tycker du? Visste du om detta? Den innehåller bara 88 % kött. resten är vatten och tillsatser. Jag känner mig lurad när jag ser sånt här. Att vanlig smörgåsskinka har en liknande innehållsförteckning tror jag de flesta vet, men kanske inte att det finns även i "vanligt" kött.
 
Tillsatt socker i kött... det är minsann inte helt lätt att hålla sig undan sockret...
Postat av: nn

Kanske du ska sluta att köpa mörat kött då???

Svar: Ööhh.. läs en gång till...
Angelica

2013-04-19 @ 16:08:10
Postat av: Mia

Hon fotade, inte köpte... :p

2013-04-19 @ 18:44:29
Postat av: Fit på fett!

Riktigt upprörande! Tack för tipset!
Elin

2013-04-20 @ 19:19:41
URL: http://www.fitpafett.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: