Om sötsug på Korrespondenterna ikväll

Publicerat 2013-04-02 16:39:00 | i kategori Fakta, Tips,

Om ni ska titta på TV ikväll så rekommenderar jag att ni slår på tvåan kl 20.00. Då är det Korrespondenterna, och ikväll handlar det om Världens sötsug. Så här är programbeskrivningen på tv.nu:
 
Vårt sockerberoende börjar alltmer likna ett missbruk. Reportage om barnen på bantningsinternatet i Kalifornen, en av miljontals diabetesdrabbade familjer i Indien och indianerna i Brasilien som drabbas av vårt sug efter socker som bränsle.
 
Verkar väl som ett intressant program? Är jag hemma ska jag titta, annars brukar det ju gå att se i efterhand också!
 
 
Postat av: Marie

Precis vad jag tänkte tipsa om, har tipsat på FB. Ett program alla borde se!

Svar: Ja, äntligen ett bra program! :-)
Angelica

2013-04-02 @ 20:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: