Ostgratinerad korv

Publicerat 2013-04-09 17:41:00 | i kategori Alla recept, Kött,

Ostgratinerad korv med färsk oregano, serverad med broccoli och räksallad
 
Hos Erika som har bloggen LCHf till vardag och fest hittade jag ett recept på ostgratinerad recept som jag blev sugen på. När jag skulle göra det gjorde jag det lite annorlunda utefter vad jag hade hemma och var sugen på. Verkligen enkelt och gott. Roligare än att bara steka korven. Till barnen hade jag bara på lite ketchup och ost, som en lite snällare variant.
 
Ostgratinerad korv 2 port
  • 3 stora, tjocka korvar
  • 1 msk ekologisk tomatpuré
  • 1 tsk dijonsenap
  • ca 1 msk grädde
  • riven ost, ca 1,5 dl till röran +  lite uppepå
Skär korvarna på längden och placera i en ugnsfast form. Blanda tomatpuré, dijonsenap, grädde och riven ost. Bred ut röran över korvarna. Lägg på lite extra ost, och eventuellt färsk oregano. Gratinera i ugnen i 200 grader, ca 20 minuter, tills det blivit fin färg. Oreganon gjorde att det luktade väldigt gott i köket. :-)
 
 
 
Postat av: Christina

Har du tips på bra räksallad? Den man köper..åtminstone Rydbergs innehåller ju mest E:n enligt nån undersökning. Du som är så duktig på vilka produkter som är bra vet säkert tänkte jag ;-)

Svar: Den man gör själv! ;-) Nä, det finns ingen bra färdig räksallad vad jag vet. Jag brukar leta i innehållsförteckningen jag handlar varor och letar så att jag åtminstone inte köper glutamat, främst E621. Nu kommer jag inte ihåg hur det är med Rydbergs, men det har varit glutamat i flera räksallader jag läst på.
Angelica

2013-04-09 @ 19:13:16
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Kul att du gillade det. Visst är det härligt med mat som är snabblagad. :-)

Svar: Ja, och när den är så god! ;-)
Angelica

2013-04-09 @ 19:14:13
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: ingeger

Hej
Är nybörjare vad gäller lchf. Är det inte många kolhydrater i korv. Skulle vara kul att veta hur många kolhydrater rätten innehåller, ser jättegott ut, jag älskar korv

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit! :-) Jag vet inte hur många kolhydrater det innehåller, jag räknar sällan ut det. Men OM du vill äta korv, för som du säger så innehåller det en del kolhydrater, så kolla innehållsförteckningen och välj en med hög kötthalt och lite kolhydrater, det finns några märken som är mycket bättre än Hot dogs t.ex. :-)
Angelica

2013-04-09 @ 19:56:32
Postat av: Evelina

Jag dör nog nu! Är så himla hungrig!!! Eller nått, jag vet inte, svårtolkade känslor! Men det blev inte bättre av den här mumsiga bilden! Blir nog att göra något liknande framöver!! :)

Svar: ÄÄÄT! :-)
Angelica

2013-04-09 @ 22:15:56
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Fett Frisk

Det ser gott och fräscht ut!
Jag har inte delat med mig så mkt av måltider i min blogg ännu, för jag är en mästare på att slafsa upp maten lite slarvigt på tallriken utan att "snygga till det". Haha. Men det här du har lagat ser riktigt läckert ut..i all sin enkelhet. Gillar!

Svar: Även enkel mat kan ju vara gott och fint! :-)
Angelica

2013-04-10 @ 19:02:13
URL: http://fett-frisk.blogspot.se
Postat av: ulrika

Det där såg riktigt smarrigt ut nu blev jag hungrig så tur att det är dags för lite mellanmål snart ;)

Kram Ullis

2013-04-11 @ 15:37:58
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: