Vad hände med månadsvägningen?

Publicerat 2013-04-03 21:03:00 | i kategori Personliga tankar, Viktminskning,

Ja, vad hände med den? Jodå, jag har både vägt mig och mätt mig. Men jag har ingen lust att redovisa resultaten. För mars var en jättedålig månad för mig och ledde till att jag gick upp det jag gått ner, både i vikt och mått. Känns skittråkigt, men jag vet ju varför.
 
Jag hamnade helt snett i träningen och kom av mig helt av att vara hemma och vabba en vecka, en vecka i fjällen och sen vara gräsänkling, ensam med barnen och med en hemsk PMS. Då hamnade jag också för snett med maten för att kunna gå ner i vikt. 
 
Jag började med nya p-piller för ett par månader sen, och jag tror de är en stor bov. Jag har fått ett väldigt humör (värre än vanligt) och har inte känt igen mig själv riktigt. Så jag tror nästan jag ska sluta med dom. Det är inte roligt att vara arg hela tiden...
 
En annan anledning är nog också att jag blev lite stressad av att försöka gå ner i vikt. Jag ville prestera, trots att mitt mål är att gå ner 5 kg under det här året. Jag har alltså ett helt år på mig. MEN, jag ska till Spanien i maj och hade en liten önskan om att ha gått ner dom kilona till dess redan. Jag reser med min kör, och när jag nämnde att jag ville gå ner 5 kg innan vi åkte fick jag kommentaren att det var väl inte så svårt, det var ju TRE månader kvar. Med min kropp är det en stor prestation och jag blev stressad av att höra att det inte borde vara några problem.
 
Så nu sitter jag här, med bara en månad kvar till avresa, och fortfarande med 5 kg att bli av med. Jaa... när ska jag lära mig? Jag jagar och jagar, men sätter krokben för mig själv hela tiden...
 
Nu försöker jag hitta motivationen till att komma igång med träning, och köra strikt LCHF, gärna mejerifritt, för då mår jag som bäst. Men det är svårt ibland!
Postat av: Mia

Jag tror, utan att vara helt utbildad psykolog, att motivationen kommer om du lyckas ta ett steg åt sidan och slappna av lite. Kanske till och med tillåta att ta ett steg bakåt om det behövs. (m.a.o. försöka vara nöjd med din kropp, lägga undan vågen och äta bra bara för att må bra.)

Om du är ok med dig själv som du är nu kommer du må bättre, vara gladare och orka mer. Alltså kommer du förmodligen också orka laga bra mat och kanske träna utan att det känns jobbigt och då kommer nog kilona försvinna också. (även om jag fortsätter hålla fast vid att du ser bajsbra ut redan nu, men det lyssnar du väl inte på ändå.) ;o)

Svar: Stressen över att vilja gå ner sätter käppar i hjulet, men jag envisas med att fortsätta. Det är ju några månader kvar på året. :-)
Angelica

2013-04-03 @ 22:38:04
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Lana

Känner igen den här känslan! Du fixar det tjejen! Men sätt inte upp målet till Spanien! Du kommer bara att stressa upp dig för det och då kommer kilon smygande tillbaka just av stressen!
Heja, heja!
Kramar!
//Lana

Svar: Nä, Spanien får vara, där får det bli som det blir. Jag vet att stressen gör det svårare, så jag måste försöka dämpa den.
Angelica

2013-04-04 @ 10:18:45
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Anonym

du kommer klara det, vi tror på dig :D

Svar: Tack, anonym :-)
Angelica

2013-04-06 @ 17:55:34
Postat av: Hanna

P-piller är ett helvete. Jag är tvungen att äta dessa pga att min kropp är i behov av de hormonerna. Jag har gått upp väldigt mycket det senaste året pga av att de bidragit med ett sånt sug efter godsaker. Hade jag fått välja så hade jag skippat pillren. Alla gånger. Det sätter käppar i hjulet för mig och jag blir väldigt känslig av dem jag med. Har genomgått en livsstilsförändring de senaste två veckorna och äntligen börjar jag få pli på suget. Men jag rekommenderar inte p-piller alls. Skit i dem om du absolut inte behöver.
Skitbra blogg förövrigt. Såg nåt om Södra berget. Sundsvallare? :)

Svar: Ja, jag måste snart bestämma mig för hur jag ska göra, om jag ska fortsätta eller inte. Gillar inget av alternativen heller... Tack så mycket! Jättekul att du gillar den! Ska spana in din också. Och ja, jag är Sundsvallare... är du? :-)
Angelica

2013-04-07 @ 20:48:43
URL: http://hannahollender.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: