Vispad kokosmjölks-frukost

Publicerat 2013-04-11 21:33:34 | i kategori Frukost, Mat, Mejerifritt,

 
Det där var dagens frukost som jag tagit med mig till jobbet idag. Jag har hört talas om att man ska ha kokosmjölk/grädde i kylen och då kunna vispa den. Så jag har haft en burk kokosmjölk i kylen ett tag. Imorse tog jag fram den för att vispa, men tog bara det övre tjocka lagret. Kändes som att det bara blivit blask om jag tagit allat? Hur gör ni andra? Är det bara det tjocka man ska vispa?
 
I alla fall så blandade jag kokosmjölken med vaniljpulver, och så hade jag hallon, mandelsmör, kokoschips, hasselnötter och pumpakärnor till. Anledningen till att jag testade det här var dels att jag var nyfiken på hur det smakade, plus att jag ville se vilken skillnad jag skulle känna mot en yoghurtfrukost. 
 
Jag tyckte smaken var så där, jag har fortfarande lite svårt för kokossmaken. Sen vet jag inte om jag egentligen kände någon skillnad, fysiskt. På yoghurtfruksot (som är så god) blir jag lätt väldigt hungrig och sugen tyvärr, så jag har känt att det egentligen inte är bra för mig. 
 
Har ni provat någon sån här frukost? Den var ju mejerifri i alla fall och det är ju inte helt fel! :-)
Postat av: Lana

Jag brukar göra sådan vispad kokosmjölk... För mig är de ok med kokossmaken. Jag tillsätter lite citronsaft plus hallon och då smakar det näst intill vanlig frukyoghurt för mig. Dottern tycker också att det liknar i smaken och äter det! :)
Ha en fin fredag!
Kram kram
//Lana

Svar: Kanske blir bättre med lite citron i, det kan jag testa nästa gång, tack! :-)
Angelica

2013-04-12 @ 08:11:41
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Frida

Jag måste också prova att vispa kokosgrädde. Ser väldigt gott ut iaf! Behöver egentligen utesluta mjölkprodukter så måste börja leta alternativ! Har du provat den kokosgrädden man köper på kartong (ovispad)?

Svar: Inte Santa Marias, om det är du du menar. Har köpt hem den nu, men inte provat än. Har bara använd vanlig kokosmjölk, eller Blue Dragons kokosgrädde förut i matlagning.
Angelica

2013-04-13 @ 21:14:05
URL: http://lugnochlycklig.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: