Mandelfudge

Publicerat 2013-08-05 18:13:00 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Det här receptet hittade jag på instagram, hos @lillsariz. Jag har varit sugen att testa det ända sen jag såg det. Det skulle vara sukrin gold i, så när jag såg den påsen på ICA Maxi, var jag tvungen att köpa det. Och det här är det absolut godaste jag gjort i LCHF! Jag gillar fudge och när man äter LCHF så har kolasmaken varit något som inte gått att efterlikna. Förrän nu...
 
 
Mandelfudge
  • 2,5 dl grädde
  • 50 g smör
  • 2-3 msk sukrin gold (jag tog 2,5)
  • knappt 1 krm salt
  • drygt 1 krm vaniljpulver
  • 0,5 dl mandel
Lägg alla ingredienser i en kastrull. Koka upp och sänk värmen. Låt sjuda ca 20-30 minuter. Fudgen är klar när den doftar och smakar kola och har tjocknat. Grovhacka mandel och häll i smeten. Häll allt i en liten form. Använd gärna bakplåtspapper eller smörj med olja. Låt kallna i kylen. Stoppa den sedan i frysen så den blir hårdare så går det lättare att skära. Fövara i kyl eller frys. Den blir lätt lös i värmen.
 
Postat av: Danielas Lchf

Mums vad gott det såg ut! :) jag som inte ens gillar sötsaker! :)
Fin blogg du har också!

Svar: Åh, tack så mycket :-)
Angelica

2013-08-05 @ 19:56:29
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Ser jättegott ut! Sparar receptet.

Svar: Gör det :-)
Angelica

2013-08-06 @ 09:17:43
Postat av: Paula

Ser helt fantastiskt gott ut!

Svar: Tack!
Angelica

2013-08-06 @ 09:49:18
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Moa

Vad gott :) Så pass gott att jag var tvungen att testa detta nu. Det står på spisen och puttrar. Hade dock inga mandlar så det blir hasselnötter samt att jag blandade i lite hasselnötssmör :)

Svar: Hoppas det blev bra? :-)
Angelica

2013-08-06 @ 20:26:50
Postat av: Moa

Åh dessa blev helt underbart goda. Godaste fudgen jag någonsin ätit. Kommer absolut att göra dessa igen :) Jag lät mina koka till 120 grader, tog ca 35-40 min. Strax innan skar det sig men jag torkade bort fettet med lite papper. Man får nog passa på röran under de sista kokminutrarna om de ska upp i 120 :)

Svar: Då kokade du längre än jag gjorde, har ingen aning om hur varmt det var. Men helt klart det godaste! :-)
Angelica

2013-08-08 @ 19:12:25
Postat av: Emilie

Äntligen kom jag förbi stan och Ica maxi och som jag letade efter sukrin Gold, varför sätta sukrin sorterna jämte varann liksom? Äntligen ska jag få testa detta recept, det får bli lördaggodiset :)
Tack för en bra blogg!!

Svar: Haha! Jadu, ibland får man leta ihjäl sig efter dom här "specialvarorna". Det värsta är väl när de ändrar om i butiken. :-) Tack så mycket!!
Angelica

2013-08-09 @ 18:17:24
Postat av: Emilie

Kolla vad jag gjorde med fudgereceptet inför jul 😊 http://emilieslchf.bloggplatsen.se/2013/10/27/10298583-pepparkaksfudge/

Svar: Stort tack för tipset!! :-)
Angelica

2013-10-27 @ 23:38:18
URL: http://emilieslchf.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: