Angelicas Budapestrulle

Publicerat 2013-02-22 14:47:00 | i kategori Alla recept, Godsaker,

Det här var det ett tag sen jag gjorde, men har inte hunnit med att lägga upp receptet. Jag hade aldrig gjort budapestrulle, så jag hämtade inspiration från Marianns bakbok och från vanliga traditionella recept. Jag blev nöjd med min version! :-)
 
 
 
Budapestrulle 4 bitar
  • 4 äggvitor
  • 0,5 msk bakery+
  • 0,5 dl mandelmjöl
  • 0,5 dl hasselnötsmjöl
  • 1 msk kokosnötsmjöl
  • ev 0,5 dl hackade hasselnötter
fyllning
  • vispgrädde
  • hallon
Vispa äggvitor och bakery+ (eller annan valfri sötning). Blanda de torra ingredienserna för sig och vänd sedan försiktigt ner i äggvitan. Bred ut på bakplåtspapper, en rektangel. Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 15 minuter. Stjälp upp på ett annat bakplåtspapper. Dra bort papperet som du hade i ugnen. Låt kallna. Blanda vispad grädde med bär. Bred ut på botten. Rulla ihop som en rulltårta. Som dekoration kan du smälta lite mörk choklad och ringla över.
 
 
 
Postat av: Evelina

Jag Älskar budapestrulle!! Ska provas!! :) Visst fick du mitt mejl med adressen?

2013-02-22 @ 15:44:41
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: Catharina

Vilken fin budapestrulle, du är ju verkligen jätteduktig på att baka :) Min hade inte sett ut sådär kan jag lova ;)

Ha en fin kväll och helg!
Massa kramar C <3<3<3

Svar: Det var inte så svårt... ;-) Kram till dig också!
Angelica

2013-02-22 @ 16:50:56
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

snygg!!
har gjort en sådan en gång o den är verkligen smarrig ;)

2013-02-22 @ 17:56:51
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Jag har lagt till hackade hasselnötter i receptet, hade glömt det... :-)

2013-02-22 @ 18:58:37
URL: http://vardagslivmedlchf.se
Postat av: Prinsessan Nellie/Pamela Dallas ewing

OG Lord! Tänkte på denna underbara bakelse innan idag. Tänkte att jag kommer sakna den så...NOT ANYMORE <3<3<3 THANX!

Svar: Varsågod :-)
Angelica

Postat av: Stina

Hej
Bjöd på denna goding idag på min födelsedag. Supergott tack för tipset.

Svar: Men vad kul! Jätteroligt att du gillade den!! Tack för att du berättade :-D
Angelica

2013-02-26 @ 22:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: