Broccoliplättar

Publicerat 2013-02-21 20:53:00 | i kategori Alla recept, Tillbehör,

Igår stekte jag som sagt broccoliplättar. Jag har tidigare gjort raggmunkar, recept HÄR och HÄR. Men igår orkade jag inte leta reda på receptet utan hittade på ett nytt. Men återigen använde jag mig av en broccolistam. Nu har jag inte exakta mått eftersom jag bara slängde i, men på ett ungefär var det så här:
 
Broccoliplättar ca 8 små
  • 1 broccolistam
  • 1 dl creme fraiche
  • 1 msk fiberhusk
  • salt och peppar
Riv broccolistammen. Blanda den med creme fraiche, fiberhusk och salt och peppar. Låt svälla ca 5 min. Klicka ut i stekpanna (med smör). Tryck ner dem lite grann så de blir plattare. Stek på halv effekt.
 
Här är broccoliplätten tillbehör till falukorv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: