Dag 2

Publicerat 2013-02-12 23:03:00 | i kategori Matdagbok, Projekt ketos,

Då var dag 2 av Projekt: Ketos slut. Ingen förändring på stickan imorse. 
 
Jag tränade imorse. Fastande så klart. Och sen struntade jag i frukosten utan väntade till halv tolv ungefär. Då var jag både hungrig och trött i huvudet. Sen har jag fortsatt varit småhungrig hela dagen. Vet inte om det passar mig att vänta med att äta när jag tränat. Jag får se hur jag gör i fortsättningen. 
 
Ikväll efter jobbet hade jag körövning med tillhörande årsmöte. Där skulle vi fika mackor, så jag hade förberett mig och tagit med mig en tekaka, så jag klarade det. Och på jobbet när det bjöds på semlor åt jag ägg i stället! ;-) Jag luktade på en semla för jag ville kunna njuta genom lukten, men den luktade inte ens gott. Den luktade torrt och jäsigt och vetemjöligt och hade en sån där unken ont i magen-lukt, så det var inte speciellt svårt att låta bli... :-)
 
Lunch 11.30: Kycklinggryta från igår, med extra kokosfett, 1 avokado
Mellanmål 14.00: Två kokta ägg
Middag 16.30: Fläskkarré, bearnaisesås, broccoli, avokade
Kvällsfika 19.00: Te och tekaka med smör, ost och skinka
Postat av: ealina

Åh, vad starkt gjort att stå emot semla på jobbet! :)

Själv luktade jag på mannens semla här igår kväll och jag tyckte allt att den luktade jättegott! Fast egentligen var det ju bara mandel, kardemumma och grädde som jag kände, och det kan man ju vispa ihop i en klick om jag absolut vill ha smaken med ;)

Det där med fasta är svårt att riktigt få ett hum om. Jag menar, om det är nåt för en själv eller inte. Alla talar ju om de bra effekterna men jag tycker om mat och har äntligen fått en vettig relation till mat och sånt. Men jag har funderat på det lite själv nu (fasta alltså) när jag börjat styrketräna för första gången i livet. Vill ju ha snabba och bästa resultaten det bara går, hehe.

Svar: Ja jag tycker ju också om mat! :-) Men det vore roligt om det hände nåt med vikten också, för nu är jag less på att stå still...
Angelica

2013-02-13 @ 13:55:00
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: