Dagens frukost

Publicerat 2013-02-27 16:01:54 | i kategori Frukost, Mat, Mejerifritt,

Idag åt jag en i mitt tycke bra frukost. Jag gjorde en variant på äggmjölk, med te. Vad kallar man den då? Verkar finnas en massa olika namn på alla olika varianter. Jag kallade den för telatte. :-) Jag tog te, och mixade med ett ägg, två matskedar kokosfett och kryddade med kanel och kardemumma. Till det åt jag två kokta ägg. Ett bra sätt att nolla kolhydraterna till frukosten. Dessutom blev det en mejerifri frukost.
 
Postat av: Sandra - Fru Bogren

Äggtelatte?? Vad spännande! Jag funderar själv på att dra ner något på mejerierna för att se hur det påverkar mig. Mår du bättre av det?
//Sandra

Svar: Äggtelatte, bra namn! Det tar jag! :-) Jag klarar mig inte utan mejerier, men jag tycker det är skönt att kunna dra ner på det ibland. Jag tycker magen blir lugnare. Ibland blåses den upp och jag har hittat ett samband med grädde... Tror jag klarar grädde bättre när den är i matlagning. Så ja, jag tycker jag mår bättre, men det är som sagt bara ibland jag tar bort det. :-)
Angelica

2013-02-27 @ 19:29:27
URL: http://frubogren.wordpress.com
Postat av: Sandra - Fru Bogren

Jag tänker nog lite likadant, funderar främst på att dra ner på min ryska/ turkiska yoghurt snarare än grädde eller creme fraiche i maten. Vore intressant att se om magen och hyn mår bättre då :)

Svar: Testa! :-)
Angelica

2013-02-27 @ 21:02:47
URL: http://frubogren.wordpress.com
Postat av: Marlene (Slania82 på insta)

Sådär ser min standardfrukost ut bortsett från äggtelatten, jag dricker antingen kokoslatte eller en kopp vanligt svart kaffe. 2 ägg mättar väldigt bra och då jag vill viktminska är detta den ultimata frukosten. Börjar jag blanda i mejeriprodukter eller dylikt går viktminskningen långsammare och jag får mer sug och blir hungrig. Däremot klarar jag av grädde/creme fraiche i matlagningen, vilket känns skönt då jag älskar gräddiga såser! =)

Svar: Har märkt att yoghurt till frukost gör mig hungrig, tyvärr, för jag gillar det på helgerna. Jag fortsätter prova mig fram. :-)
Angelica

2013-03-02 @ 09:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: