Första dagen

Publicerat 2013-02-11 21:37:00 | i kategori Mat, Matdagbok, Periodisk fasta,

Idag påbörjade jag periodisk fasta igen, som jag tycker jag mår så bra av. Fast jag kommer inte att hålla samma tider varje dag eftersom jag tränar vissa morgnar, och inte tror att jag klarar mig utan mat så länge. Men vanliga dagar ska jag i alla fall hålla ätfönstret mellan 12-20!
 
Periodisk fasta innebär att man förlänger den normala nattfastan. Vanligtvis innebär det att fastan är mellan 20-12 och att man då har då ett 8-timmars ätfönster.
 
Började min hårdkörarperiod idag med att nästintill hålla mig mejerifri! Endast lite creme fraiche i bearnaisesåsen.
 
Lunch kl 12: Helstekt karré, hemgjord bearnisesås och broccoli (avokadon på bilden var dålig, gick inte att äta)
 
Middag kl 17.30: Kycklinggryta med lök, vitkål, champinjoner, böngroddar, kokosmjölk och extra kokosfett, en halv tärning grönsaksbuljong och 1 tsk grön currypasta
 
Kvällsfika kl 20: Tre kokta ägg med majonnäs
 
 
 
Postat av: Rebecca

gott :)

2013-02-12 @ 00:18:49
URL: http://rebeckhaam.blogg.se
Postat av: Petra

Det ska bli spännande att se hur det går för dig. Jag har också funderat på att börja kolla med Ketostix. Periodisk fasta (fettfasta) kör jag lite då och då och det brukar gå jättebra.

Svar: Har tänkt det länge, men det har inte blivit av. PF har jag kört lite då och då och har mått bra av det :-)
Angelica

2013-02-12 @ 11:07:58
Postat av: Lana

PF passar mig också perfekt! Kör den hela tiden! :)
Ha en fin dag!
kramar!
//Lana

2013-02-12 @ 13:45:36
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Catharina

Vad duktig du är! Hoppas att PF passar dig, ska bli kul att följa! Jag är lite sugen på att köra det med, då jag har svårt att äta direkt på morgonen...Maten ser goooood ut!
Blev sugen på beasås!
Fina semmel-muffins du gjort :)

Ha en fin kväll!
Kram C

Svar: Nu har jag ju lite press på mig också när jag skrivit om det på bloggen... ska bli intressant iaf! :-)
Angelica

2013-02-12 @ 19:55:14
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Evelina

Själv måste jag ge upp min pf ett tag nu! :( Har ju kört så i flera månader, sen jag provade första gången faktiskt! Men nu när jag måste käka antiinflammatoriskt morgon och kväll så måste jag äta något till det för att magen inte ska ge upp. Tråkigt! Speciellt när jag har svårt att äta redan på morgonen!:/

Hoppas det går bra för dig!!! :)

Svar: Ja vad synd, men medicin måste man ju ta...
Angelica

2013-02-12 @ 22:41:06
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se
Postat av: mittilivetochjag

Spännande att se hur det går! (det går säkert bra).
<3

Svar: Tack :-)
Angelica

2013-02-12 @ 23:03:03
URL: http://mittilivetochjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: