Gratinerad aubergine

Publicerat 2013-02-14 16:05:00 | i kategori Alla recept, Tillbehör,

Det här tillbehöret åt vi i helgen till kött. Jag fick inspirationen hos en av mina Instagram-vänner - majaslchf. Det blev underbart gott! Nog det godaste jag gjort med aubergine hittills! Jag har inga exakta mått, ni får blanda så det känns bra. :-)
 
Gratinerad aubergine 4 halvor
  • 2 små auberginer
  • creme fraiche (kanske 0,5-1 dl)
  • salt, peppar
  • vitlök
  • riven ost
  • riven parmesan
Dela auberginerna i två halvor. Gröp ur innehållet. Blanda det med creme fraiche och riven ost. Krydda med salt och peppar och vitlök (jag tog vitlökspulver). Fyll auberginerna med blandningen och strö över riven parmesanost. Gratinera i 200 grader tills de ser härligt bruna och fina ut.
 
Här är auberginen tillbehör till helstekt marinerad fläskkarré och hemlagad bearnaisesås
Postat av: Mia

Mer sånt! ;)
Alltså tillbehör, såser, eller bara enkla och goda matrecept i allmänhet.

Dina godsaker försöker jag undvika. (Som tur är är jag lite för lat för att baka.) :D

Svar: Det blir allt möjligt i en salig blandning! Du får gärna komma med förslag på tillbehör ;-)
Angelica

2013-02-15 @ 05:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: