LCHF-gröt

Publicerat 2013-02-22 09:54:10 | i kategori Alla recept, Frukost,

Idag fick jag för mig att jag skulle äta gröt till frukost. Är hemma och vabbar och brukar alltid äta frukost då. Samt att jag kände för frukost ändå, eftersom jag varit lite trött de sista dagarna.
 
Jag använde mig av Marianns recept. Jag åt inte hela portionen själv, jag gav lite till min 7-åring, som tyvärr inte gillade den. Men gröten är väldigt mättande! Påminner om äggmjölken.
 
LCHF-gröt 1 port
  • 2  ägg
  • 1 dl grädde
  • knappt 1 msk kokosnötsmjöl
  • vaniljpulver
  • kanel
  • 30 g smör
Vispa ägg och grädde i kastrull. Rör ner kokosnötsmjölet. Värm upp och rör ner kryddor och smör. Låt småputtra några minuter. Ät den som den är eller med lite gammaldags lantmjölk. Ta gärna kanel på och kanske en klick smör. Är säkert gott med kardemumma i också.
 
Dagens frukost, lchf-gröt med ostägg och gurka.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: