Mat och mående

Publicerat 2013-02-21 20:34:08 | i kategori Blandat, Matdagbok,

Jag hade tänkt uppdatera bloggen redan igår, men efter middagen fick jag rejält ont i magen, och kände mig väldigt trött efter det. Så jag gick faktiskt och lade mig tidigt. Redan 21.15 kröp jag ner under täcket. Hade då redan småsovit lite i soffan så kände att det var läge för det. Det är väldigt sällan som jag lägger mig under filten i soffan och somnar nu för tiden. Ja, om jag inte tittar på någon film som jag egentligen är för trött då... :-)
 
Men, det magonda resulterade i att jag var väldigt lätt på vågen i morse... Yihaa!! ;-) Såg faktiskt en ny siffra... :-)
 
Idag har jag varit piggare, ända till ikväll, då jag blev trött och fick ont i huvet. Har faktiskt slumrat lite sittandes i en säng. :-) Nu känns det bättre så därför tittade jag in hit. Jag har varit väldigt hungrig idag också, så jag har stoppat i mig en hel del. Jag ligger fortfarande i ketos, så ingen fara med det. Även om jag pinar mig lite grann nu, för att det ska hända nåt med vikten, så ser jag inget syfte i att vara hungrig. Så jag äter om jag känner att jag behöver det!
 
Redogörelse över maten igår och idag:
 
Onsdag
Lunch 12.00: köttfärssoppa med creme fraiche
Mellanmål 16.30: Några bitar falukorv medan jag lagade middag. (sen åkte jag och tränade)
Middag 19.00: Falukorv, kokt broccoli med smör, stekta broccoliplättar
 
Torsdag
Frukost 8.45: två kokta ägg med majonnäs och två skinkskivor (efter träning)
Lunch 11.40: Falukorv, broccoli, broccoliplättar, en avokado
Mellanmål 16.00: Några ostskivor, 1 ägg
Middag 17.00: kotlett, stekt vitkål med smält ost, smörstekt brysselkål
Kvällssnacks: En hel del då jag fortfarande kände mig hungrig. Det blev mer ost, mandelsmör, hasselnötssmör, hemgjord nutella, mer stekt vitkål...
 
Tja... nu känner jag mig nöjd i alla fall... :-)
Postat av: Catharina

Trevligt att se en ny siffra på vågen! Broccoli-plättar lät spännande!
Hoppas du känner dig piggare snart :)

Kram C

2013-02-21 @ 21:28:11
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh, stekt vitkål som är så gott
det ska jag göra imorgon!

2013-02-26 @ 01:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: