Misslyckade bakverk

Publicerat 2013-02-10 20:49:58 | i kategori Blandat, Godsaker,

Ibland misslyckas man fatalt med sina bakverk. Igår gjorde jag en marängtårta med hallon. Det började bra med en god smet, men sen blev det pannkaka. Hur gör man med maräng och LCHF egentligen? Funkar det? Jag får fortsätta experimentera. Men den blev god i alla fall!
 
Och idag försökte jag mig på en slags blåbärspaj. Som misslyckades ännu mer. Den blev heller inte lika god. 
 
Men eftersom jag fotoade kan jag väl ändå bjuda på bilderna. Så kan vi låtsas att de blev perfekta. :-)
 
 
 
MEN! Jag har faktiskt några bakverk på lut fortfarande, som jag inte hunnit lägga ut än. Så det kommer några fler recept! :-)
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Ah tack :) Jo, målat den vit också.. den var i furu innan så det blev stooor skillnad :)

2013-02-11 @ 17:31:33
URL: http://idamli.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Maräng är jätteklurigt att göra utan vanligt socker tycker jag!

Svar: Ja, jag har försökt några gånger men inte lyckats än! :-)
Angelica

2013-02-11 @ 19:13:14
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Fanny Walhed

Så himla tråkigt när man försöker baka och det blir kaos haha...

Svar: Jo, det går både tid och ingredienser. Men oftast går det ju att smaska i sig i alla fall... ;-)
Angelica

2013-02-11 @ 19:29:50
URL: http://komigenfanny.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag gjorde för längesen.. Och det gick rätt bra med konsistensen, men smaken var det sämre med om jag inte minns fel!

Svar: Ja, jag undrar om det ens är möjligt :-)
Angelica

2013-02-13 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: