Snålt med fett?

Publicerat 2013-02-28 11:20:24 | i kategori Blandat, Mat, Viktminskning,

Jag fick en kommentar om gårdagens matdagbok, om jag fick i mig tillräckligt med fett? Jag har nu suttit och fyllt i appen shapeupclub efter bästa förmåga, hela gårdagens matintag, för att se om det var så? Men jag har fått i mig tillräckligt.
 
Enligt mina beräkningar slutade gårdagen på 2243 kcal, 124 g protein, 21 g kolhydrater, 184 g fett. Mycket av både protein och fett. Och energifördelningen blev 22 % protein, 4 % kolhydrater, 74 % fett. En väldigt bra fördelning tycker jag! 
 
Det är ju inte så att man hela tiden måste lägga till en massa smör eller grädde till maten för att få en bra fördelning. Om man tänker på helheten kan det bli bra ändå. 
 
Jag ska försöka fylla i appen, för min egen skull och se hur jag hamnar i fördelning, men också i gram, för att se hur jag äter egentligen. Allt för att få min vikt att börja röra sig neråt. Så nu kommer ni nog att få leva med att få läsa lite siffror! ;-)
 
Postat av: Catharina

Vi behöver alla olika mycket fett, det viktigaste är att DU känner dig mätt/nöjd efter en måltid :)

Jag tycker det ser ut som att du äter ordentligt med fett i allafall. Det sägs att om ska man äta LCHF på "riktigt" vad nu det är ;) Så ska man äta: 75% fett, 20 % protein och 5 % kollisar...Men det viktigaste är att man själv hittar en sätt att äta som passar! Jag räknar aldrig ut vad jag äter, äter ganska mycket kollisar men det bryr jag mig inte om!

Kram C <3

Svar: Jag håller fortfarande på att hitta mitt sätt att äta... Frågan är om jag nånsin lyckas...
Angelica

2013-02-28 @ 17:52:22
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Catharina

Klart du lyckas! Du är ju jätteduktig som kämpar med allt!

Kraaam C <3

Svar: Tack för peppningen.... :-) Kram
Angelica

2013-02-28 @ 22:22:12
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej! På shape up appen kan du ändra näringsinfon till de % som är mer LCHF 75, 20, 5 % så är det lättare att läsa av om du kommer nära! Bara ett tips! Mvh Sofia

Svar: Tack för tipset, men jag hade redan ändrat det, om du ser efter så ligger det ganska nära de "rekommenderade" värdena. :-)
Angelica

2013-03-01 @ 07:27:47
Postat av: Alexandra

Det är en bra app det där, jag försöker vissa dagar fylla i den. Lite knepigt ibland om man ätit ganska mycket att hitta alla ingredienser, hihi ^_^

Svar: Ja precis! Brukar gå bra med frukosten, men sen brukar jag inte orka längre ;-)
Angelica

2013-03-01 @ 08:48:26
URL: http://alexandrablomqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: