Vegetariskt alternativ

Publicerat 2013-02-27 21:23:33 | i kategori Alla recept, Mat, Övrigt,

Det är väldigt sällan jag äter vegetariskt. Vet inte varför. Antagligen för att jag inte riktigt vet hur jag ska äta då. Men idag blev det så till lunch i alla fall. Jag tog en oopsie som jag hade kvar från igår, bredde på av krämen som jag också hade kvar, och skivade två kokta ägg och lade på. Till det hade jag lite blandade grönsaker som jag hällde lite olivolja över. En avokado med svartpeppar och flingsalt. Och så fick jag för mig att jag skulle rosta fröer och nötter, det blev sesamfrön, solroskärnor, mandel och hasselnötter. Och det blev en väldigt god lunch!!
 
Postat av: Anonym

Ser supergott ut!

Svar: Ja, jättegott! :-)
Angelica

2013-02-28 @ 00:23:51
Postat av: ellen

Tycker de är svårt att komma på vegetariskt! Men keso och ägg är ju superbra proteinkällor och man kan ju göra typ allt med de ingridienserna :)Ser ut som en perfa lunch!

Svar: Ja, jag tror det sitter lite i huvudet att det är svårt med vegetariskt, och så kan det ju hända att man blir less på ägg och vad äter man då? :-) Fast jag har heller inte läst på om alternativ. Men keso har du rätt i, jag borde nog äta mer av det. :-)
Angelica

2013-03-02 @ 11:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: