Blogg om diabetes typ 1

Publicerat 2013-01-09 21:15:34 | i kategori Blandat, Tips,

Jag hittade en nystartad blogg av en med diabetes typ 1 som äter LCHF. Det var lite roligt att hitta, för under mina år med LCHF har jag läst en hel del om typ 2, men man har inte vågat säga om det hjälper typ 1. Så kul att läsa att det även hjälper typettorna.  Du kan läsa den här - Diabetestypettlchf.blogg.se,
Jag har själv inte diabetes, men jag har anhörig som har typ 2, så en anledning till att jag höll fast vid LCHF var att jag ville hålla mitt blodsocker på en bra nivå och slippa insulinresistens. Det var när jag förstod vad som faktiskt händer i kroppen när man äter socker och stärkelse som jag fattade grejen och gör att jag aldrig mer vill äta sånt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: