Gott nytt år

Publicerat 2013-01-01 18:21:00 | i kategori Blandat, Högtider,

Igår hade vi gäster här på middag och övernattning. Det var min äldsta lillebror som var här med sin familj. Vi åt mycket god mat!
Till förrätt fick barnen en egen förrätt, toast med räkor och gravad lax, och vi vuxna fick laxmousse på gurka.
Till varmrätt blev det tjälknöl på ekologiskt nötkött, zucchini- och auberginegratäng och en hemgjord bearnaisesås.
Till efterrätt blev det chokladparfait med smak av apelsin
Jag var lite oförberedd när det gällde dukningen men jag blev nöjd till slut. Jag satt och klippte och klistrade ihop menyer och namnlappar för bordsdukningen, och maken kom hem med rosor. :-)
 
Postat av: Catharina

Superfin dukning och vad god mat ni ätit! Verkar som ni haft en mysig kväll och dina barn är bedårande söta som vanligt :)

Kram C

Svar: Tack! Ja, det var väldigt god mat, jag var supernöjd! :-)
Angelica

2013-01-03 @ 20:38:19
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: