LCHF-frallor

Publicerat 2013-01-21 19:45:37 | i kategori Alla recept, Bröd,

Jill har lagt ut ett recept på frallor med vallmofrön som många testat och tyckt om. Så nu har även jag provat dom. Och jag tyckte om dom. De smakade inget särskilt egentligen, men gott med smör och ost på. Jag hade inga vallmofrön hemma så det blev inget uppepå. Jag tror säkert att det går att använda dessa som hamburgerbröd med sesamfrön på. (receptet är bara marginellt ändrat)
 
 
Frallor 5 st
  • 2 ägg
  • 50 g mjukt smör
  • 2 dl turkisk yoghurt
  • 0,5 tsk salt
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 dl mandelmjöl
  • 1 dl pofiber
  • 2 msk fiberhusk
  • ev vallmofrön eller sesamfrön
 
Vispa ihop ägg, smör och yoghurt. Blanda ner resten av ingredienserna. Låt svälla i 10 min. Blöt händerna och forma frallor. Strö över eventuellt vallmofrön eller sesamfrön. Lägg dem på bakplåtspapper på en ugnsplåt. Grädda i 175 grader i ca 30 minuter.
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Gott! Alltid kul att testa nya recept på bröd. :-)

Svar: Jag har aldrig provat göra något eget bröd, tycker det verkar svårare än bakverk. Men ska nog ta och prova en vacker dag. Kanske man lyckas :-)
Angelica

2013-01-22 @ 18:45:33
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Evelina

Jag älskar dom verkligen! Man kan ju säkert smaksätta dom med brödkryddor osv om man vill :)

Svar: Precis! Och kardemumma :-)
Angelica

2013-01-23 @ 12:35:54
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: