Snabbglass med avokado och bär

Publicerat 2013-01-27 20:34:00 | i kategori Alla recept, Godsaker,

 
Idag svängde jag ihop en snabb efterrätt. Jag har funderat på att använda avokado i efterrätt och hade tänkt börja med att använda den i glass. Jag har ingen sötning i glassen, det behövs inte med så mycket bär. Vilka bär du använder är upp till dig.
 
Det bästa med den här glassen är att den är så nyttig med bara vanliga, naturliga råvaror, med många vitaminer! Den passar lika bra som efterrätt eller dessert som ett mellanmål.
 
 
Glass med avokado, hallon och blåbär 1-2 port
  • 0,5 avokado
  • 0,25 paket mascarpone (ett paket är 250 g)
  • 1 äggula
  • 0,5 dl frysta blåbär
  • 1,5 dl frysta hallon
Mixa avokado med mascarpone och äggula. Mixa sedan med de frysta bären. Lägg upp i skålar och garnera med bär. Servera genast. Glassen smälter ganska fort.
 
 
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Avokado är toppen i båda mat och bak! Spännande att ha det i glass, det har jag inte testat!

Svar: Blev ju lite inspirerad av dina bakrecept :-)
Angelica

2013-01-27 @ 20:41:39
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Magda

Ser jättegott ut. Jadå våra recept är rätt lika hehe så blir det via instagram mm man får inspo från alla möjliga håll :)

2013-01-27 @ 21:24:10
URL: http://lchfklubben.se/magdalchf
Postat av: Fröken Nilsson

Mmmmm vill ha!!!
Nu!!
Är mer än bra sugen på allt......jaja håller mig till det jag mår bra av......ostchips......nötter......oliver......hm undra varför detta sug nu?

Svar: Jag är också sugen på allt möjligt nu. Så det blir en liberal LCHF för tillfället :-)
Angelica

2013-01-28 @ 16:13:11
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: