Stekt fläsk med löksås

Publicerat 2013-07-20 11:30:22 | i kategori Alla recept, Kött,

Den här rätten åt jag för några dagar sen. Och varenda gång jag äter den så bara njuter jag och säger att det är min favoriträtt! Det låter ju inte så upphetsande med stekt fläsk med löksås, men det är bara så himla gott!! :-)
 
 
Och så är det så himla lätt också!!
 
Stekt fläsk med löksås
  • någon form av stekfläsk
  • lök
  • grädde
  • smör
  • ev. salt och peppar till fläsket
Stek fläsket i smör och lägg i form. Stek skivad lök i samma stekpanna. Slå över lagom mängd grädde och låt puttra ihop. Slå över löksåsen och servera.
 
Postat av: Mia

Vi har gjort fläsk med stekt ägg ibland, med olika grönsaker till. Ugnsstekta rotsaker är supergott, men kokt broccoli är snabbt och gott också. :)
Fläsk är riktigt nice. Inget jag ätit så mycket förut. Trodde att det var som bacon innan jag testade ordentligt. Mycket godare! :)

Svar: Håller med, fläsk är godare än bacon :-)
Angelica

2013-07-20 @ 12:39:04
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: