Angelicas majonnäs

Publicerat 2013-06-28 16:02:22 | i kategori Alla recept, Tillbehör,

Jag fick ju förslag på majonnäsrecept från er för en tid sedan. Det visade sig att jag hade svårt för smaken av vitvinsvinäger och senap i majonnäsen, så jag har provat mig fram lite. Nu för tiden gör jag alltid på samma sätt. Smaken blir okej, även om jag inte är överförtjust i att ha den till ägg. Men den är underbar att ha som bas i såser! Den här blir mild, och det passar mig!
 
 
Angelicas majonnäs
  • 1 ägg
  • 2 dl mild, neutral rapsolja
  • 0,5 tsk dijonsenap
  • en skvätt citron, ca 1 msk
Häll alla kylskåpskalla ingredienser i en mixerskål. Ställ mixerstaven i botten och börja mixa. När den börjat bli tjock kan du börja vicka på staven, upp efter kanterna. Om du inte ställer mixerstaven i botten först, blir det ingen majonnäs... jag vet... ;-)
 
 
 
Postat av: Liv

Yes! äntligen en majonäs utan vinäger! :) Ska garanterat prövas.

Tack

Svar: Hoppas du gillar den! Jag brukar smaka av den och känna efter om jag vill ha mer citron eller senap eller kryddor. :-)
Angelica

2013-10-05 @ 09:51:43
URL: http://rocknrollsweets.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: